- Zrealizowane projekty unijne
- Zapytania ofertowe
- Nr 1/1.1.1/2016 - unieważnione
- Nr 2/1.1.1/2016
- Informacje o wynikach postępowania
- Nr 3/1.1.1/2016
- Informacje o wynikach postępowania
- Nr 4/1.1.1/2016
- Informacje o wynikach postępowania
- Nr 5/1.1.1/2016
- Informacje o wynikach postępowania
- Nr 6/1.1.1/2016
- Zestawienie pytań i odpowiedzi do zapytania ofertowego Nr 6/1.1.1/2016
- Informacje o Wynikach Postępowania
- Nr 7/1.1.1/2016
- Zestawienie pytań i odpowiedzi do zapytania ofertowego Nr 7/1.1.1/2016
- Informacje o Wynikach Postępowania
- Nr 8/1.1.1/2016
- Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
- Zapytanie ofertowe nr 9/1.1.1/2017
- Informacje o Wynikach Postępowania
- Nr 10/1.1.1/2017
- Informacja o wydłużeniu terminu składania ofert
- Informacja o wydłużeniu terminu składania ofert
- Informacja o wynikach postępowania
- Rozeznanie rynku nr 1/1.1.1/2017
- Zmiana treści rozeznania rynku
- Informacja o wydłużeniu terminu składania ofert
- Informacja o wynikach rozeznania rynku nr 1/1.1.1/2017
- ZAPYTANIE OFERTOWE 11/1.1.1/2017
- Zmiana treści zapytania ofertowego
- Informacje o Wynikach Postępowania
- Rozeznanie rynku nr 1/1.1.1/2018
- Informacje o wynikach postępowania dot. rozeznania rynku nr 1/1.1.1/2018
- ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/1.1.1/2018
- Informacja o przedłużeniu terminu składania ofert
- Informacje o wynikach postępowania zapytanie ofertowego nr 1/1.1.1/2018
- zapytanie ofertowe 2/1.1.1/2018
- Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Rozeznanie rynku nr 1/1.1.1/2017
Bozamet Sp. z o.o. Ujrzanów, dnia 14.06.2017
Ujrzanów 282A
08-110 Siedlce
ROZEZNANIE RYNKU NR 1/1.1.1/2017
dotyczące dostawy materiałów do testów produktów – oprzyrządowanie niezbędne do wykonania serii pilotażowej nowych produktów
Rozeznanie rynku prowadzone jest w związku z realizacjąprojektu „Opracowanie innowacyjnych prototypów lekkich i trwałych elementów oraz konstrukcji do zabudowy pojazdów ciężarowych, dostawczych, przyczep i naczep” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Priorytet I: Wsparcie prowadzenia prac B+R przez przedsiębiorstwa, Działanie 1.1: Projekty B+R przedsiębiorstw, Poddziałanie 1.1.1: Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 1. Nazwa i adres zamawiającego:
Bozamet Sp. z o.o., Ujrzanów 282a, 08-110 Siedlce
NIP: 821 24 72 363,
REGON: 140793199
www.bozamet.pl, info@bozamet.pl
pon.-pt. 8.00-16.00
tel. +48 25 63339894 fax. +48 25 6323140
- 2. Tryb zamówienia: rozeznanie rynku
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
44500000-5 Narzędzia, zamki, klucze, zawiasy, mocowania, łańcuchy i sprężyny
44531400-5 Śruby
44531510-9 Śruby i wkręty
44550000-0 Sprężyny
44165300-7 Tuleje
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów do testów produktów – oprzyrządowanie niezbędne do wykonania serii pilotażowej nowych produktów.
Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części:
I CZĘŚĆ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: ELEMENTY ZŁĄCZNE
Lp. |
NAZWA |
LICZBA SZTUK |
NR NORMY |
1 |
Kołek 6x30 |
6 |
PN-89/M-85018 |
2 |
Kołek 8x50 |
8 |
PN-89/M-85018 |
3 |
Kołek 8x70 |
2 |
PN-89/M-85018 |
4 |
Kołek 10x40 |
32 |
PN-89/M-85018 |
5 |
Kołek 10x60 |
2 |
PN-89/M-85018 |
6 |
Kołek 10x70 |
44 |
PN-89/M-85018 |
7 |
Kołek 16x40 |
2 |
PN-89/M-85018 |
8 |
Kołek 16x70 |
8 |
PN-89/M-85018 |
9 |
Śruba - M5 x 12 |
8 |
PN-87/M-82302 |
10 |
Śruba - M6 x 12 |
4 |
PN-87/M-82302 |
11 |
Śruba - M6 x 16 |
15 |
PN-87/M-82302 |
12 |
Śruba - M6 x 20 |
45 |
PN-87/M-82302 |
13 |
Śruba - M6 x 30 |
28 |
PN-87/M-82302 |
14 |
Śruba - M6 x 40 |
34 |
PN-87/M-82302 |
15 |
Śruba - M8 x 20 |
136 |
PN-87/M-82302 |
16 |
Śruba - M8 x 35 |
6 |
PN-87/M-82302 |
17 |
Śruba - M8 x 40 |
54 |
PN-87/M-82302 |
18 |
Śruba - M8 x 50 |
12 |
PN-87/M-82302 |
19 |
Śruba - M8 x 60 |
60 |
PN-87/M-82302 |
20 |
Śruba - M10 x 40 |
37 |
PN-87/M-82302 |
21 |
Śruba - M16 x 40 |
58 |
PN-87/M-82302 |
22 |
Śruba - M16 x 45 |
8 |
PN-87/M-82302 |
23 |
Śruba - M16 x 90 |
49 |
PN-87/M-82302 |
24 |
Śruba - M8 x 12 |
4 |
PN-EN ISO 10642 |
25 |
Wkręt dociskowy M6x8 |
7 |
PN-87/M-82314 |
26 |
Wkręt dociskowy M8x10 |
48 |
PN-87/M-82314 |
27 |
Wkręt dociskowy M12x10 |
4 |
PN-87/M-82314 |
28 |
Wkręt dociskowy M16x20 mod |
6 |
PN-87/M-82314 |
29 |
Wkręt dociskowy M12 x16_spec |
13 |
PN-87/M-82314 |
30 |
Kołek 6x40 |
4 |
PN-89/M-85018 |
31 |
Kołek 8x36 |
4 |
PN-89/M-85018 |
32 |
Kołek 8x40 |
6 |
PN-89/M-85018 |
33 |
Kołek 4x30 |
4 |
PN-89/M-85018 |
34 |
Kołek 8x60 |
4 |
PN-89/M-85018 |
35 |
Kołek 10x70 |
8 |
PN-89/M-85018 |
36 |
Kołek 16x50 |
4 |
PN-89/M-85018 |
37 |
Śruba M6 x 10 |
6 |
PN-87/M-82302 |
38 |
Śruba M5 x 50 |
4 |
PN-87/M-82302 |
39 |
Śruba M6 x 12 |
6 |
PN-87/M-82302 |
40 |
Śruba M6 x 16 |
14 |
PN-87/M-82302 |
41 |
Śruba M6 x 20 |
10 |
PN-87/M-82302 |
42 |
Śruba M6 x 25 |
6 |
PN-87/M-82302 |
43 |
Śruba M8 x 30 |
2 |
PN-87/M-82302 |
44 |
Śruba M6 x 30 |
10 |
PN-87/M-82302 |
45 |
Śruba M6 x 55 |
6 |
PN-87/M-82302 |
46 |
Śruba M8 x 16 |
2 |
PN-87/M-82302 |
47 |
Śruba M8 x 45 |
19 |
PN-84/M-82314 |
48 |
Śruba M8 x 50 |
8 |
PN-84/M-82314 |
49 |
Śruba M8 x 60 |
4 |
PN-84/M-82314 |
50 |
Śruba M16 x 50 |
4 |
PN-84/M-82314 |
51 |
Śruba M6 x 16 |
4 |
DIN 7991 |
52 |
Wkręt dociskowy M6x8 |
4 |
PN-87/M-82314 |
53 |
Wkręt dociskowy M8 x 8 |
10 |
PN-87/M-82314 |
II CZĘŚĆ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: SPRĘŻYNY
Lp. |
NAZWA |
LICZBA SZTUK |
NR NORMY |
1 |
Sprężyna |
6 |
3S13050 |
2 |
Sprężyna |
13 |
2S10038 |
3 |
Sprężyna |
10 |
D11880 |
4 |
Sprężyna |
6 |
D11430 |
5 |
Sprężyna |
7 |
D11440 |
6 |
Sprężyna |
48 |
D11680 |
7 |
Sprężyna |
9 |
1S10075 |
8 |
Sprężyna |
44 |
1S16075 |
9 |
Sprężyna |
5 |
2S10025 |
10 |
Sprężyna |
2 |
2S10032 |
11 |
Sprężyna |
3 |
2S10050 |
12 |
Sprężyna |
11 |
3S16090 |
13 |
Sprężyna |
4 |
3S20038 |
III CZĘŚĆ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: NORMALIA
Lp. |
NAZWA |
LICZBA SZTUK |
NR NORMY |
1 |
Tulejka tnąca |
2 |
MDHP16 6,44x32 |
2 |
Tulejka tnąca |
2 |
MDHP13 5,28x32 |
3 |
Stempel 5,04 |
2 |
MET6B 5,04 89lg |
4 |
Stempel 6,20 |
2 |
MET8B 6,20 89lg |
5 |
Pilot |
10 |
AMPP5 x16 |
6 |
Słup prowadzący |
4 |
FK-30180-ZMI |
7 |
Tuleja prowadząca |
6 |
FB-30075-ZMI |
8 |
Tuleja prowadząca |
4 |
FB-30042-ZMI |
9 |
Śruba pasowana PSM |
2 |
PSM-10025 |
10 |
Śruba pasowana PSM |
2 |
PSM-05025 |
11 |
Śruba pasowana z tulejką |
6 |
PST-10070 |
12 |
Sprężyna gazowa |
8 |
MICRO 32H-016 yellow |
13 |
Słup prowadzący |
1 |
FK-38250 |
14 |
Słup prowadzący |
4 |
FK-40250 |
15 |
Słup prowadzący |
12 |
FK-50250 |
16 |
Tuleja prowadząca |
1 |
FB-38052 |
17 |
Tuleja prowadząca |
1 |
FB-38082 |
18 |
Tuleja prowadząca |
1 |
FB-40052 |
19 |
Tuleja prowadząca |
4 |
FB-40082 |
20 |
Tuleja prowadząca |
20 |
FB-50065 |
21 |
Pierścień mocujący |
2 |
FPM-40 |
22 |
Pierścień mocujący |
8 |
FPM-50 |
23 |
Czop transportowy |
4 |
LW01-032 |
24 |
Stempel |
2 |
MET10B 8,20 x 95 |
25 |
Stempel |
3 |
MET12B 8,04 x 95 |
26 |
Tulejka tnąca |
2 |
MDHP16 8,50x31,2 |
27 |
Tulejka tnąca |
3 |
MDHP19 8,30x32 |
28 |
Pilot |
19 |
AMPP8x18 |
29 |
Pilot |
4 |
AMPP8x22 |
30 |
Śruba pasowana |
1 |
PSM-06012 |
31 |
Śruba pasowana |
4 |
PSM-06020 |
32 |
Śruba pasowana |
2 |
PSM-08030 |
33 |
Śruba pasowana |
4 |
PSM-08070 |
34 |
Śruba pasowana |
4 |
PST-12080 |
35 |
Śruba pasowana |
12 |
PST-16080 |
36 |
Sprężyna gazowa |
14 |
TPFS1800-016 |
37 |
Sprężyna gazowa |
6 |
TPF4000-015 |
III. WARUNKI UCZESTNICTWA:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki:
- Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowanej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Oferent musi posiadać odpowiednie zasoby i doświadczenie, niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia.
- W postępowaniu nie mogą brać udziału Wykonawcy w stosunku do których otwarto postępowanie likwidacyjne lub ogłoszono upadłość.
- Oferent powinien zagwarantować sposób realizacji zamówienia korzystny z punktu widzenia ochrony środowiska poprzez zapewnienie minimalizacji zużycia materiałów, surowców, energii itp. niezbędnych do realizacji.
- Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą.
- Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty (wyszczególnione w pkt IV ) złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego – spełnia/nie spełnia.
- Niespełnienie jakiegokolwiek z wyżej wymienionych warunków skutkować będzie odrzuceniem oferty.
- Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający nie może udzielić zamówienia podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
IV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
- Oferent powinien przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie;
- Oferent ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Oferenta w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Oferent zobowiązuje się nie rościć
z tego tytułu żadnych żądań względem Zamawiającego; - Oferent powinien stworzyć ofertę na formularzu ofertowym dołączonym do niniejszego rozeznania rynku (Załącznik nr 1 i/lub nr 2 i/lub nr 3 );
- Oferta powinna:
- być sporządzona w języku polskim, pismem odręcznym lub elektronicznie za pomocą edytora tekstu i wydrukowana,
- posiadać datę sporządzenia,
- być podpisana przez Oferenta (osoby uprawnione do reprezentacji lub pełnomocnika),
- w ofercie należy podać cenę ostateczną wartości zamówienia w złotych, cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT–jeżeli występuje.
5. Do oferty załączyć należy podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub pełnomocnika:
- zał. nr 4 - Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych;
- zał. nr 5 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
- Ponadto, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, do oferty Oferent załącza oświadczenia lub dokumenty:
- zał. nr 6 - Potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub dokumentów rejestrowych;
7. Wszystkie załączniki stanowią integralną część rozeznania rynku.
8. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów:
- dokumenty mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem";
- Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości;
- pożądane jest, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane, oferta była trwale zszyta, uniemożliwiająca samoistne jej zdekompletowanie.
9. Oferty, nie spełniające powyższych wymogów oraz kryteriów opisanych w warunkach uczestnictwa uznaje się za nieważne i nie będę rozpatrywane;
10. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, dwie lub wszystkie części przedmiotu zamówienia, przy czym na każdą z części zamówienia oddzielnie.
V. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Oferta na załączonym formularzu ofertowym powinna być przesłana na adres poczty elektronicznej agata.krasuska@bozamet.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej, bądź dostarczona osobiście na adres Bozamet Sp. z o.o., Ujrzanów 282a, 08-110 Siedlce, do dnia 23.06.2017 r. godz.: 12.00 (liczy się data wpływu).
Wymagane dodatkowe oznaczenie koperty:
„Oferta dot. rozeznania rynku nr 1/1.1.1./2017 z dnia 14.06.2017 na dostawę materiałów do testów produktów – oprzyrządowanie niezbędne do wykonania serii pilotażowej nowych produktów”.
Wpłynięcie oferty w formie elektronicznej powinno zostać potwierdzone przez Oferenta, w przeciwnym wypadku Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za oferty, które nie dotrą w terminie na podany adres mailowy Zamawiającego.
2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
3. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert bądź udokumentowania uprawnień, potencjału technicznego lub doświadczenia zawodowego itp.
5. Rozeznanie rynku zostaje umieszczone na stronie www.bozamet.pl.
VI. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze najkorzystniejszej oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
- Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:
Lp. |
Kryterium
|
Wartość punktowa wagi kryterium |
1 |
Cena netto |
100
|
Ocena będzie dokonywana według skali punktowej przy założeniu, że maksymalna punktacja wynosi 100 punktów, w następujący sposób:
- 1. Cena:
Ocenie podlega cena całkowita (w złotych netto).
Sposób przyznawania:
Cena przedstawiona w ofercie będzie oceniana zgodnie z zależnością:
Pc = (Cn/Cr) x 100
gdzie:
- oferta z najniższą ceną otrzymuje maksymalną liczbę 100 punktów
Pc – liczba punktów w kryterium cena oferty przyznanych rozpatrywanej ofercie
Cn – najniższa zaoferowana cena
Cr – cena z rozpatrywanej oferty
100 – waga kryterium
Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
Ocena kryterium zostanie dokonana na podstawie załącznika dotyczącego danej części przedmiotu zamówienia (zał. nr 1 - Formularz Ofertowy I część przedmiotu zamówienia / zał. nr 2 - Formularz Ofertowy II część przedmiotu zamówienia / zał. nr 3 - Formularz Ofertowy III część przedmiotu zamówienia)
2. Wynik – oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans dla każdej z części przedmiotu zamówienia oddzielnie (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
3.W przypadku ofert, które otrzymają taką sama ilość punktów za wszystkie ww. kryteria, wybrana zostanie oferta uwzględniająca sposób realizacji dostawy bądź usługi najkorzystniejszy
z punktu widzenia ochrony środowiska poprzez zapewnienie minimalizacji zużycia materiałów, surowców, energii itp. niezbędnych do realizacji zamówienia.
VII. Informacje dotyczące oceny ofert:
- Informację o wyniku postępowania umieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego www.bozamet.pl, oraz wysyła pocztą elektroniczną bądź tradycyjną do każdego wykonawcy, który złożył ofertę. Złożenie oferty jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację danych Oferenta.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym etapie, nie wybrania żadnej oferty lub zmodyfikowania treść rozeznania rynku, w szczególności ze względu na konieczność usunięcia wad zapytania, dostosowania zapytania do wymagań powszechnie obowiązującego prawa lub innych regulacji wiążących Zamawiającego, o ile okaże się to konieczne do prawidłowej realizacji projektu lub przedmiotu zapytania.
- Z tytułu unieważnienia postępowania Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
- O unieważnieniu postepowania Zamawiający powiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia bądź złożyli oferty.
VII. Miejsce dostawy:
- Zamawiający złoży zamówienie Wykonawcy, który przedłożył najkorzystniejszą ofertę.
- Miejsce dostawy: Ujrzanów 282A, 08-110 Siedlce i/lub ul. Sucharskiego 2, 08-110 Siedlce
- Dostawy będą realizowane według potrzeb Zamawiającego do 30 dni od zgłoszenia zapotrzebowania pod wskazany adres dostawy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Nowe terminy będą ustalane w konsultacji z wyłonionym Wykonawcą.
IX. WARUNKI PŁATNOŚCI
- Wynagrodzenie, będzie płatne przelewem na rachunek Wykonawcy na podstawie faktury VAT z 30-dniowym terminem płatności.
- Podstawą do wystawienia faktury VAT jest protokół odbioru podpisany przez Zamawiającego.
X. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawcy pozostają związani złożoną przez siebie ofertą 30 dni od upływu terminu składania ofert. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o wydłużenie tego terminu o oznaczony okres.
XII. Załączniki:
1. Załącznik nr 1 - Formularz Ofertowy I część przedmiotu zamówienia: ELEMENTY ZŁĄCZNE
2. Załącznik nr 2 - Formularz Ofertowy II część przedmiotu zamówienia: SPRĘŻYNY
3. Załącznik nr 3 - Formularz Ofertowy III część przedmiotu zamówienia: NORMALIA
3. Załącznik nr 4 - Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych;
4. Załącznik nr 5 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
5. Załącznik nr 6 - Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub dokumentów rejestrowych
Pliki do pobrania: